یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۳۵:۱۰

پهلودهی به نفتکش‎های پهن‎پیکر در شرایط بدجوی خارک

باشگاه خبری فراساحل: عملیات موفق پهلودهی نفتکش‎های پهن پیکر در شرایط بد جوی توسط کارکنان عملیات دریایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در جزیره خارک انجام شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه‎های نفتی ایران،‌ عملیات پهلودهی و بستن چهار فروند نفتکش پهن‎پیکر بالای 300 هزار تن، در شرایط سخت و با وجود توفان و باد شدید در خلیج فارس، با هدف شتاب در صادرات نفت خام و جلوگیری از خسارت ناشی از تاخیر زمان بارگیری، در پایانه نفتی خارک با موفقیت انجام شد. این عملیات موفقیت آمیز به دستور سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و با تاکید بر تمامی اصول ایمنی و به منظور شتاب در انجام ماموریت‎های بین‎المللی وزارت نفت و کاهش در تاخیر بارگیری محموله‎های مشتریان نفت ایران در دو اسکله «آذرپاد» و «تی» پایانه نفتی خارک انجام شد.

رییس عملیات دریایی پایانه نفتی خارک که مسوولیت انجام این عملیات را بر عهده داشت، گفت: پهلوددهی و بستن هر فروند نفتکش پهن‎پیکر یاد شده در پایانه نفتی خارک در مدت دو و نیم ساعت با رعایت استانداردهای HSE و ضریب ایمنی بالا با موفقیت انجام شد؛ این در حالی انجام شد که سرعت باد 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج نیز یک متر و 60 سانتیمتر بود. قاسم کلاتکی افزود: زمان پهلودهی برای هر فروند نفتکش در پهلوگاه‎ها و اسکله‎های شرکت پایانه‌های نفتی ایران در شرایط بهتر از نرم جهانی به طور معمول در مدت دو ساعت و نیم انجام ‌‌‌می‌شود این درحالی است عملیات پهلودهی نفتکش‎ها در خارج از کشور بیش از هفت ساعت طول ‌‌‌می‌کشد.

وی، رمز موفقیت این عملیات را روحیه جانفشانی، تعهد، تجربه و مسوولیت پذیری کارکنان شرکت پایانه‎های نفتی ایران خواند و ادامه داد: به دستور مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران و مدیر عملیات شرکت، در این عملیات ما از عوامل طبیعی؛ وجود باد شدید و ارتفاع بالای امواج دریا به عنوان نیروهای کمکی برای پهلودهی نفتکش‎ها استفاده کردیم و از یدک‎کش‎ها برای جلوگیری از شتاب گرفتن نفتکش به سمت پهلوگاه‎ها بهره بردیم. کلاتکی تصریح کرد: اگر ‌‌‌می‌خواستیم این عملیات در شرایط مساعد جوی، با هوای آرام و موج پایدار و ثبات دریا انجام شود باید تا یکشنبه هفته آینده (21 آذرماه) منتظر ‌‌‌می‌شدیم؛ اما خوشبختانه، چهار فروند نفتکش یاد شده به پهلوگاه‎های 11 و 12 در «آذرپاد» و 3 و 5 در اسکله «تی» پهلودهی شدند و هم اکنون در حال دریافت محموله‎های درخواستی خود هستند.



  کد خبر : 2898
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :